Saturday, June 2, 2007

KHASIAT ZA'FARAN










KAMI MENJUAL ZA'FARAN DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN




HANYA RM 15.00 = 1 gram




untuk tempahan atau maklumat lanjut


hubungi:


Ustaz Ahmad Marwan Abd Rahman




no tel : 019-9494736





APAKAH ITU ZA'FARAN?




ZA'FARAN iaitu Saffron atau nama saintifiknya Crocus Sativus adalah sejenis tumbuhan herba yang hanya boleh didapati di beberapa buah negara sahaja iaitu di Iran dan Sepanyol serta sedikit ditanam di Kashmir. Ianya merupakan rempah yang terbaik, terwangi dan termahal di dunia yang turut dikenali juga sebagai 'King of Spices'.




Stigma bunga Za'faran ini juga telah digunakan secara meluas di seluruh dunia terutama di negara-negara Timur Tengah. Selain untuk melazatkan makanan, ianya juga dianggap bahan terbaik untuk kesihatan, perubatan, alat solek, masakan, minyak wangi, bahan pewarna dan lain-lain. Kaya dengan vitamin B2, hydrocloric acid dan Riboflavin.




Za'faran adalah herba yang digunakan semenjak zaman Rasulullah (saw) lagi serta para-para sahabat dengan pelbagai tujuan terutamanya untuk mencerdaskan akal. Terdapat pelbagai kaedah penggunaannya seperti mana disebutkan dalam kitab-kitab tua serta kitab perubatan Islam mengenai khasiatnya. Ia juga dianggap sebagai herba ajaib bagi sesetengah pengamal perubatan Islam kerana kelebihan dan keistimewaannya yang tinggi dan tersendiri.
Harganya di Malaysia adalah sangat tinggi iaitu mencecah di antara RM10,000.00 hingga RM22,000.00 berdasarkan grednya.






KHASIAT ZA'FARAN


(Berdasarkan kitab-kitab perubatan Islam & maklumat internet)

" Mencerdaskan minda, penyakit radang paru-paru, sakit tekak dan tonsil
" Sebarang masalah kulit, menghindarkan batuk dan selsema
" Sakit kepala atau migrane dan asma" Muntah-muntah, penyakit buah pinggang
" Gila babi atau sawan, sukar tidur malam (insomnia)
" Demam. Masalah limpa, pembuka selera makan, penyakit kanser, lumpuh
" Bengkak hati atau hipatitis A dan B
" Memudahkan penghadaman, menghilangkan bau mulut
" Membuang angin dan asid yang berkumpul dalam perut
" Menambahkan tenaga zahir dan batin
" Masalah mati pucuk, sembelit
" Pertumbuhan akal dan fizikal bayi serta kanak-kanak
" Awet muda dengan kulit cerah dan bersih
" Bahan penenang bagi masalah kemurungan & runsing
" Mengurangkan kesakitan pada kanak-kanak ketika tumbuh gigi
" Melancarkan perjalanan haid yang tidak menentu
" Menguatkan ingatan dan menghilangkan keletihan
" Menyembuhkan sakit perut, pening, sakit gigi, sakit mata dan pelbagai penyakit lain, insya' Allah




Za'faran merupakan herba yang sangat terkenal dan termahal, dikenali sebagai " King Of Spices ". Terlalu banyak dalam kitab menyatakan bahawa Za'faran sangat baik untuk kecerdasan minda. Dalam kitab Tibbul Imama A'li , muka surat 381, Saiyidina Ali (k.w) menyatakan:
Maksudnya:




"Sesiapa yang mengambil sebahagian Za'faran tulen dan Su'dun satu bahagian dicampurkan dengan 'asal (madu), diminum sebanyak dua misqal (dua sudu) pada setiap hari, maka dia dikagumi tentang ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir."







KEISTIMEWAAN ZA'FARAN




ZA'FARAN adalah salah satu bahan rempah yang termahal didunia. Ia digunakan secara meluas di seluruh dunia terutama di Timur Tengah seperti India yang menggunakannya sebagai bahan asli untuk melazatkan masakan atau sebagai pewarna dan dianggap bahan terbaik untuk kesihatan.




ZA'FARAN banyak digunakan sebagai bahan perubatan, alat solek, masakan, minyak wangi bermutu tinggi (Flavoured Tobacco), untuk industri pemakanan, pewarna dan lain-lain kegunaannya.




KAMI MENJUAL ZA'FARAN DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN




HANYA RM 15.00 = 1 gram




untuk tempahan atau maklumat lanjut


hubungi:


Ustaz Ahmad Marwan Abd Rahman

atau layari web kami
http://timurtengahmarketing.tripod.com/khasiatzafaran/





no tel : 019-9494736




KEISTIMEWAAN DAN KHASIAT ZA'FARAN




1. DARI SEGI PERUBATAN




Dios Cerides - seorag doktor bangsa Greek dari UK menganggap ZA'FARAN mempunyai nilai perubatan seperti HIPPOCRATES, TEOFAOTO, GALENO dan lain-lain therapist menganggapnya sebagai bahan pembuka selera, membantu mengurangkan masalah ketidak hadaman makanan dan memberi manfaat kepada bayi & kanak-kanak.




Malah pada masa kini di INDIA, ianya digunakan sebagai penyembuh masalah pencernaan. Hasil kajian telah mendapati bahawa ZA'FARAN kaya dengan vitamin B2 dan Riboflavin. Kajian oleh Allan Conney (New Jersey) pula bahaw ZA"FARAN dapat mengelakkan sisitem pencernaan daripada kanser (Le Fiigaro Magazine 23/12/1994)
Di Eropah ZA'FARAN bayak digunakan di farmasi dan homeopathy sebagai bahan penenang kepada masalah jiwa yang tertekan.Kini ZA'FARAN digunakan dalam membuat minuman pencernaan dimana warnya yang keemasan itu di manfaatkan.




Di Mesir, ZA'FARAN telah dikenali semenjak 1500 tahun sebelum masihi (1500 BC) sebagai tumbuhan yang berguna untuk kesihatan seperti HIPPOCRATES, TEOFAOTO, GALENO dan lain-lain therapist menganggapnya sebagai:




" Membantu pencernaan makanan" Menghindarkan batuk dan radang paru-paru" Mengurangkan maslah tidak boleh tidur malam" Memberi ketenangan kepada kanak-kanak waktu tumbuh gigi" Membantu mengeluarkan angin yang terkumpul di sistem pencernaan perut" Air anti spashodic




ZA'FARAN telah digunakan semenjak beribu tahun dahulu oleh 'therapist' dan pengusaha-pengusaha perubatan herba sebagai ramuan ubaat seperti:
" Melancarkan haid yang tidak menentu" Awet muda dan menambah tenaga zahir dan batin" Baik untuk sakit kepala bila ditampal di kepala" Membantu menenangkan jiwa yang tertekanDi negara-negara Asia larutan ZA"FARN digunakan untuk membuat alat solek yang paling mahal serta kemampuannya merawat jerawat atau penyakit kulit yang lain dengan berkesan. Pada zaman silam ianya hanya terhad kepada wanita golongan di raja kalangn bangsawan dan saudagar





ZA'FARAN bukan sahaj melicinkan kulit malah boleh membuatkan kulit cerah, sebab itulah di India terutamanya, wanita yang mengandung biasanya membubuh dua tiga urat 'filamen' daripad ZA'FARAN tersebut ke dalam susu dan di minum.





2. UNTUK MASAKAN




ZA'FARAN telah menjadi bahan terpenting dalam masakan antarabangsa. Di India ZA'FARAN mempunyai banyak kegunaan di dalam nasi, minuman dan pencuci mlut. Di Negara Teluk, tetamu dihidangkan dengan minuman di mana campurannya ialah kopi ZA'FARAN dan sejenis rempah (cardamurui) serta dihidangkan bersama ZA'FARAN.




Sirap yang menyegarkan juga di sediakan dengan ZA'FARAN. Di Sepanyol sejenis maskan yang menggunakan ZAA"FARAN 'Spanish Cuisine' sangat terkenal diseluruh dunia. Biasanya pelawat atau pelancong yang datang ke Sepanyol tidak akan meninggalkan negara tersebut sebelum menjamah 'Spanish cuisine' tersebut. Penggunaan meluas ZA'FARAN di Sepanyol sebagai ramuan masakan boleh digambarkan dengan di beberapa buah buku masakan silam seperti Libro Del Arte De Cocina (1599 Ad) De Diego Granado, Libro De Paste Leria (1611 Ad)
Di Itali "Rissoho A La Milanese" adalah makanan termasyhur. Di Sweden terdapat hidangan menyambut tetamu dengan menghidangkan 'Cake Za'faran'. Di Jepun penggunaan ZA"FARAN juga bertambah dan mereka juga gemar memakan ikan yang dihidangkan secara mentah bersama ZA"FARAN kerana ianya menambahkan lagi kelazatan ikan tersebut dan mengeluarkan warna keemasan pada daging ikan tersebut.





3. UNTUK MINYAK WANGI




Di timur tengah selain berkhasiat menyembuhkan sakit kepala, ianya juga digunakan sebagai minyak wangi berjenama ATTAR yang dipanggil 'ZA"FARAN ATTAR' ianya mengeluarkan jenama bertaraf antarabangsa.





4. INDUSTRI TENUSU




ZA'FARAN telah memberikan warna yang cantik danmenyerikan mentega dan keju. Ianya juga menambahkan kelazatan dan Za'faran juga digunakan dalam membuat ais krim.





5. TEMBAKAU BERPERISA




Kebanyakan di India di mana mereka menggunakan tembakau berperisa Za'faran yang dipanggil "Za'farn Zarda". Ianya menjadi sungguh enak.









6. INDUSTRI MAKANAN




Telah digunakan secara meluas termasuk makanan yang telah diproses.





7. BAHAN PEWARNA




Catatan sejarah menunjukkan bahawa banyak bangsa di dunia menggunakan ZA'FARAN yang keemasan sebagai bahan penyeri kulit seperti bangsa Irish, India, Jepun dan lain-lain serta pakaian. Sehingga sekarang sami-sami buddha masih menggunakan ZA'FARAn sebagai bahan pewarna bagi kain selepang yang mereka gunakan serta di dalam lukisan-lukisan mereka.





8. POKOK ZA'FARAN




Za'faran dalah sejenis pokok herba dari Loridacces dengan ketinggian 10 hingga 30 cm. Bunga Za'faran mempunyai 3 kelopak bunga dan 3 kelopak daun yang berwarna unggu. Adalah sangat menarik diketahui hanya 5 hingga 7 kilogram Za'faran kering yang dapat diperolehi dari satu hektar tanah. Za'faran tergolong antara bahan yang termahal di dunia. Za'faran mempunyai khasiat dan nilai komersial yang tinggi. Kajian saintis membuktikan bahawa Za'faran berpotensi digunakan sebagai salah satu eleman penting dalam penghasilan produk kecantikan kulit. Penggunaan Za'faran bukan sahaja dapat mencerahkan kulit, sekaligus dapat melembutkan kulit. Bagi anda yang mengidamkan kulit yang cerah, Za'faran adalah jawapannya. Bagi ibu-ibu mengandung Za'faran dapat mempengaruhi kecantikan kulit bayi dalam kandungan. Ujian klinikal mengesahkan bahawa ekstrak Za'faran mempunyai nilai perubatan. Za'faran berpotensi untuk menurunkan tekanan darah dan kadar denyutan jantung serta melancarkan sistem respirasi.





9. KESESUAIAN FARMASIUTIKAL




Seperti lain-lain rempah, Za'faran juga terkenal dengan kelebihan farmasiutikal dari zaman dahulu dan daripada penyelidikan sains moden, dari segi kegunaannya di dalam ubatan tradisional dan herba. Kini, Za'faran juga digunakan dalam menghasilkan ubatan menggantikan bahan kimia. Kajian membukikan bahawa Za'faran adalah bahan terpenting untuk ubatan kimia dan akan menjadi satu revolusi di dalam industri farmasiutikal.



KAMI MENJUAL ZA'FARAN DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN




HANYA RM 15.00 = 1 gram




untuk tempahan atau maklumat lanjut


hubungi:


Ustaz Ahmad Marwan Abd Rahman





no tel : 019-9494736









5 comments:

hakim said...

http://www.alhajjperfume.com/hop.php?ref=hakim

Unknown said...

hebat herba ni..

ubertalafauci said...

BetMGM Casino Review & Rating 2021 - Dr.MD
“BetMGM Casino is 광양 출장안마 one of the top 익산 출장마사지 online gambling 의왕 출장안마 sites in the world providing trusted online gaming platform. 전라북도 출장안마 They have a great 태백 출장샵 reputation among  Rating: 4.2 · ‎Review by Dr.MCD

kemboja said...

Assalamualaikum,
Saya En. Mohd Zuhairi , pengasas produk Jutawan herbs.

Sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan pelbagai jenis kanser dari tahap 1 hingga tahap 4, insya Allah. Herba sy ini boleh memusnahkan dan mematikan sel -sel kanser dgn cepat dan berkesan jika ambil dgn berterusan. Sy jamin tuan- tuan dan puan- puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh. Tak perlu risau sebab herba-herba sy tak menghalang dan tak mengganggu rawatan hospital seperti kimo. Herba ini boleh diambil semasa rawatan, malah sgt baik jika berubat bersama² supaya lebih cepat sembuh. Daun- daun herba warisan terpilih ramuannya yg amat mujarab ini memang tidak akan jumpa di mana mana. Ia herba yg sukar dijumpai tapi amat mujarab dan ramai pesakit kanser tahap 1 hingga tahap 4 yg dah sembuh. Herba ciptaan istimewa ini boleh merawat dan membaik pulih sel-sel kanser sehingga tahap akar umbi. Jangan biar penyakit anda lama-lama terbiar menyerang tubuh kerana ia perlu dibuang secepatnya supaya tak merebak lagi jauh ke organ-organ lain. Lagi lama dibiarkan lagi ambil masa nak pulih kan. Jgn sampai terlewat,jangan biarkan hidup derita, setiap penyakit pasti ada penawarkan, kita usaha sehabis boleh, selagi boleh rawat lebih baik di rawat. Hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia, herba ini amat- amat mujarab, jangan biar derita penyakit anda tanggung ini membunuh kehidupan anda. Ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy, jangan ragu dan buang masa berfikir pjg lg, herba bukan lg perkara yg dipandang biasa, ia makin mendapat perhatian dan kepercayaan ramai pengamal perubatan herba di seluruh pelusuk dunia. Tetap8 herba yg sy ciptakan ini sudah terbukti sgt berkesan untuk semua jenis kanser. Hubungi saya di nombor ini:

017 468 7570 Mohd Zuhairi (pengasas Jutawan Herbs)
Boleh singgah di youtube channel kami di Jutawan Herbs utk melihat testimoni-testimoni.





Sy cuma membantu kerana sy tak sanggup tngok org dpn mata sy sengsara kerana sakit teruk hingga meragut nyawa. Penawar nya dah ada, hubungi sy secepat mungkin .Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh,jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid serta mencegah kanser. Tapi orang yg ada kanser sy akan bantu merawat sehingga sembuh dgn penawar kanser dan herba ini. Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagaimana untuk hadapi kanser, serta cara-cara utk berdepan dgn kanser, cara menjaga pemakanan dan nasihat lain utk anda, kerana pesakit kanser adalah org pertama dalam hidup. Sy dh jumpa ramai pesakit, mungkin kita blh berkongsi pendapat bagaimana hendak merawat sampai sembuh.Sy hulurkan tangan pada anda ,sambut lah sebelum terlambat, ramai pesakit sy dah sembuh, anda bila lagi....?hubungi atau whatsApp sy dengan segera,
0174687570
Mohd Zuhairi pengasas Jutawan Herbs


kemboja said...

▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh sepenuhnya.

▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Sekarang dah sembuh dan sihat walaupun pernah diberitahu oleh doktor yang dia hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Dia minum jus herba ni lebih 6tahun.
Dia mengarang sebuah buku yg mengisahkan pengalamannya sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
Terkini (2022): Dia pernah ditemuramah dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangannya menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.

▪Adik Izzat b.Muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dah sembuh.
Gurunya beritahu dia tak pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dgn jus herba yg memberi tenaga sekaligus merawat.Dia mengambil jus herba ini dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.

▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Dia pesakit (GERD) yg menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibatnya menggigil dan seram sejuk.
Sekarang kesihatan Alhamdulilah, dia hubungi sy dan beritahu kesihatan semakin baik, gastrik dan anxiety dah tak ada, asthma pun tak perlu guna healer lagi. Paru-paru dah elok semula.

▪️Pesakit radang paru-paru Copd.

En. Abd Kadir bin Sumardi,42 tahun,dia disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakalanya berdarah. Dia mendapatkn rawatan klinik kerajaan dan swasta tp batuk tetap tak sembuh. Selain itu sukar bernafas dan dada terasa sakit.
Banyak rawatan alternatif yg diambil tapi tak berkesan. Rawatan hospital diteruskan termasuk prosedur X-ray dan sebagainya. Doktor mengesahkan dia mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Dgn bantuan sahabatnya yg telah berkongsi testimoni pengguna yang lain di facebook Jutawan Herbs, dia menghubungi sy untuk mencuba herba ini. Alhamdulillah dlm masa 2 minggu minum jus dah ada kesan.Batuk makin berkurang, nafas makin lancar ,dia minum 2 jenis jus selama beberapa bulan sehingga masalah pernafasan dan batuk terus sembuh. Penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi sehingga kini dia makin sihat dan terus minum jus sampai sekarang.

▪Bengkak lutut kronik.

Puan Rohana binti Ismail dulunya seorang cergas dan aktif dalam aktiviti lasak seperti mendaki gunung-gunung di Malaysia termasuk lah gunung kinabalu. Dia ceritakan pada sy masalah lututnya yg bengkak dan dah lama menahan sakit. Dia terpaksa lupakan semua aktiviti lasak. Turun naik tangga mengiring dan berjalan pn perlahan. Sy syorkan dia cuba minum herba dan dia minum dlm masa 2 minggu, lututnya yang bengkak dah surut. Aktiviti lasak pun dia dh boleh buat,dengan berjoging ,naik bukit 8km jauhnya, lutut dah kuat. Kalau dia boleh sembuh,kenapa tidak anda?, boleh juga bertanya sendiri testimoni² saya jika anda ada dalam group whatsApp Jutawan Herbs.


Sekiranya anda berminat nak tahu lebih banyak testimoni daripada pesakit yang sudah sembuh selepas mengambil jus ini, anda boleh menonton video-video di Youtube channel Jutawan Herbs , di blog Jutawan Herbs dan kami pun ada group whatsApp pesakit kanser, untuk berkongsi pengalaman dan rawatan.

Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

En Mohd Zuhairi 017-4687570
Pengasas Jutawan Herbs